Photoshop Brushes

brusheezMensen die veel bezig zijn met photoshop, gebruiken al eens graag een brush om hun designs op te fleuren. Voor webapplicaties heb je geen high reso (72px) brushes nodig, maar wanneer je ook printmedia ontwikkelt, heb je high reso brushes van doen (220px en meer)! In de loop van de jaren heb ik mijn eigen brushcollectie samengesteld, m.a.w. ze is buiten proportie gegroeid. Af en toe zoek ik nog wel eens een nieuw pakketje, maar nu heb ik een plekje gevonden waar ik steeds mijn ding vind: brusheezy, stupid name cool brushes (wat een tagline!). Brusheezy biedt gratis een hele portfolio high reso brushes aan waarmee je aan de slag kan. Elke dag worden er nieuwe borstels aan toegevoegd, m.a.w. mijn collectie is momenteel aan een wildgroei begonnen.
Ben je ook een creatief digitaal schildertalent? Twijfel dan niet om enkele kwasten in je Photoshop te steken. Naast brushes zijn er ook gratis patronen en vector images te vinden! Gisteren stootte ik toevallig ook op een interessante photoshopblog, die van Asfaltkonijn-eigenaar, Dieter Vander Velpen. Hij houdt de laatste nieuwe tutorials in de gaten. Onmisbaar!
UPDATE:Hoe installeer ik nu zo’n brush? (.abr)Wel dat is eigenlijk heel simpel.

1. Je gaat naar de map:

Program Files\Adobe\Adobe Photoshop X\Presets\Brushes (X is de versie van jouw photoshop).

2. Je unzipt de gedownloade brush in die map.

3.
Je herstart Photoshop (anders worden de brushes niet upgedate)/

4. Je klikt op het brushicoon, gaat naar je werkblad, en je rechtsklikt.

5. Tadaa: je hebt maar uit te kiezen!

5 Responses to “Photoshop Brushes”


  1. 1 dieter oktober 11, 2007 om 9:50 pm

    Ik zie dat je een van m’n eigen tutorials hebt kunnen gebruiken voor je logo🙂

  2. 2 janso oktober 11, 2007 om 9:54 pm

    Logo is veel gezegd, maar ja ik heb je tut gevolgd🙂
    Leuke blog trouwens!!

  3. 3 Lapin McAdam november 23, 2007 om 10:21 pm

    Thanks! Moet er dringend eens terug meer werk van maken ..

  4. 4 photoshopdecor februari 11, 2008 om 11:57 pm

    http;//www.photoshopdecor.com is also cool.

  5. 5 george maart 30, 2008 om 12:33 pm

    take a look at my site…its new but it gets updated every day : )

    http://www.photoshoptutorialssite.com/Home.html


Geef een reactie

Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
oktober 2007
M D W D V Z Z
« Sep   Nov »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031