The viral.

Oud nieuws of course, maar communicatiebureaus blijven met virals rond jullie oren slagen. Af en toe zit er wel eens een leuke tussen, maar in 97% van de gevallen zijn we de viral in kwestie weeral vergeten na 2 minuten. Heeft het dan wel zin om een viralcampagne te lanceren? De oorspronkelijke (eerste, echte creatieve) virals werden gelanceerd met een budget van 0 euro, maar nu worden al heuse budgetten in de schoot van reclameagentschappen geworpen om een leuke viral te maken. Een viral moet naar mijn mening een filmpje zijn dat je echt doet twijfelen. Van het moment dat je er vrij zeker van bent dat het opgezet spel is, is de fun eraf. Die twijfelgevallen zijn ook de filmpjes die je gaat tonen aan andere mensen om hun opinie te vragen. Dát zijn de filmpjes die blijven hangen. Zo twijfel ik bijvoorbeeld aan deze…
Een andere aanpak is alle gehypte virals in één filmpje gieten, een catchy tune op de achtergrond flappen en nog eens beroep doen op Youtube. Resultaat: We didn’t start the viral.

Welke virals zijn bij jullie blijven hangen?

0 Responses to “The viral.”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s




Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
november 2007
M D W D V Z Z
« Okt   Dec »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930