Ik mis iets

Als je de reclamewereld wat volgt, dan heb je zeker de spot van Kasteelbier gezien. Hilarische copywriting. Ik kan me niet inbeelden dat de schrijver in kwestie trots was op zijn geleverde werk. Néanmoins heeft het zijn effect niet gemist, een horde bloggers gaf commentaar op de vrouwonvriendelijke reclame van het biermerk. Resultaat: 21000 views op één weekje tijd. Eigenlijk ben ik niet echt akkoord met het feit dat dit discriminerend zou zijn. Het komt gewoon belachelijk over, mede doordat de man een kleine 40 jaar ouder toont dan zijn bevallige biermaîtresse.

Nu ja, de bedenker van de spot is de 76-jarige bierbrouwer Luc van Honsebrouck. En die zegt het volgende:
Ik vind de spot absoluut niet vrouwonvriendelijk. Zo gaat het er nu eenmaal aan toe in een gezin: de man komt thuis van zijn werk, eet en zet zich in de zetel, terwijl zijn vrouw de afwas doet. Ze voelt aan dat haar man iets mist en beseft dat ze hem nog niet gevraagd heeft of hij een Kasteelbier wil. Daar is toch niks antivrouwelijks aan?’ 

Ik heb het gevoel dat ik de verkeerde gekozen heb. 

2 Responses to “Ik mis iets”


  1. 1 ZorraThinkTank december 23, 2007 om 11:04 pm

    En ik ben nog altijd hopeloos aan het wachten tot iemand mij dat lijstje van reacties bezorg van al die vermeende vrouwen die de spot seksistisch hebben genoemd. Iedereen kopieert hier maar lekker hetzelfde verhaaltje, terwijl er op gans het internet niet één reactie van een vrouw valt te lezen die de spot afdoet als discriminerend. Alweer zo’n hoax zekerst! Maar wel fun😉 Volgens mij heeft een of andere krant dat verhaaltje gewoon verzonnen. Seks verkoopt en seksisme nog meer. Laten we lekker blijven dromen van een betere wereld.

    Doei
    ZorraThinkTank


  1. 1 In een omgekeerde wereld | Communicatiemannen Trackback op januari 12, 2008 om 9:56 pm

Geef een reactie

Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
november 2007
M D W D V Z Z
« Okt   Dec »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930