Lutosa

UPDATE: Beluister de Lutosa reclamespots!

Wie volgt er een beetje de radioreclames van het moment? Je kan er niet naast horen, de spotjes van Lutosa zijn echt een toppertje. Soit, toch naar mijn humble opnion. Wie Lutosa niet moest kennen, het is de grootste Belgische producent van diepgevroren aardappelproducten.

“We waren op zoek naar een concept om onze naambekendheid te verhogen en ons territorium duidelijk neer te zetten op lange termijn,” zegt Francoise Saint-Ghislain, Communication Manager Lutosa.

Mortierbrigade drijft weer eens de spot met zijn eigen business, en laat 2 “keirels van de Kéémpen” praten over hoe ze de merkbekendheid van het aardappelmerk gaan stimuleren. Volgens Ghislain had Mortier al snel begrepen wat net de problemen van het merk waren, daarna werd een strategie uitgeplozen en kon de creatie beginnen. En ik moet toegeven, het is inderdaad een geïntegreerd concept met een duidelijke identiteit. Na een wanprestatie een tijdje geleden, zet Mortier weer goed werk neer. Een welverdiende Mea Culpa is hier wel op zijn plaats.

Spijtig genoeg vind ik geen audiomateriaal van de spots. Kan iemand mij helpen?

P.S.: Zelf ben ik een hele tijd bezig geweest met de productie van een aantal spotjes die nu in de ether zijn. Iemand al iets van VAB of BASE gehoord?

9 Responses to “Lutosa”


  1. 1 Yannick november 28, 2007 om 4:45 pm

    De missie is het vergroten van naambekendheid en daar slagen ze zeer goed in.

    Het probleem met veel radio-spotjes is dat veel mensen het concept wel herkennen als je het omschrijft maar er geen merknaam kan opplakken.

    En ik ben er vrij zeker van dat ze dat bij deze spot wél kunnen.

    Lutosa, lutosa, lutosa, lutosa, lutosa,..

    En dat het kempisch accent werkt dat wisten ze bij mortier uiteraard al langer door oa. de humo-spotjes met ‘den bruur van guy mortier’.

    Ik denk dat dit spotje snel afgezaagd gaat zijn, maar wél ontzettend effectief is, het doel indachtig.

  2. 2 ntone november 28, 2007 om 10:47 pm

    to be honest, nog helemaal niet gehoord, en k luister toch wel enkele uren per dag radio….

  3. 3 Yannick november 29, 2007 om 6:05 pm

    ondertussen is er al een nieuwe spot, die ik al heel wat minder vind btw.

  4. 4 Kristoff november 29, 2007 om 6:46 pm

    Ik heb ze vandaag voor het eerst gehoord. Al zou ik er geen merknaam op geplakt durven hebben. Eerder iets in de zin van ‘een boodschap van het vlaamse verbond der patattenboeren’.

  5. 5 Yannick november 29, 2007 om 11:49 pm

    Kristoff, volgens mij heb je de 2e spot gehoord. In de eerste spot kan je de merknaam echt niet missen. ‘k Denk dat de merknaam op 30 seconden makkelijk 20 keer gezegd wordt.

  6. 7 Marlinos november 30, 2007 om 11:41 am

    Iemand die het spotje weet te beluisteren op het internet ?? Of nog steeds niemand?

  7. 8 janso november 30, 2007 om 11:50 am

    Ik vind echt niets.. Misschien even Lutosa Marketing aanschrijven dan.

  8. 9 Stijn juli 19, 2008 om 10:48 am

    Er zijn er nu twee (of meer?) nieuwe op de raddio, zou je die ook krijgen?


Geef een reactie

Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
november 2007
M D W D V Z Z
« Okt   Dec »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930