Denumo (updated)

Den Humo vernieuwt en u zal het geweten hebben. Humo begraaft zijn verleden en gaat een nieuwe richting uit. Het creatieve idee achter de campagne is erg geslaagd; Humo wordt voorgesteld als (een springlevende) Guy Mortier die ten grave gedragen wordt. Het idee: ze konden niet blijven wachten tot Guyke de pijp aan Maarten geeft, dus vernieuwen ze nu al maar het magazine.

Op de begrafenis zie je een horde BV’s in diepe treurnis. Soit, de campagne is af: een goeie tv-spot (met viralcapaciteit), een leuke radiospot, geslaagde direct mail, … Over die direct mail gesproken, wie kreeg er nog hosties in de brievenbus met Mortier’s kop erop?
01-12-07_1422.jpg
(ja nog steeds een crappy 1.3 megapixel phone cam. Tis dat of niks!)

Echt geïnteresseerd? Bekijk dan zeker ook eens de making-of!

A medal always has a flipside… En dan denken er enkelen onder jullie dat ik weeral commentaar ga geven op de Mortierbrigade, maar NEE!🙂 Ik heb wel mijn twijfels bij de vernieuwing van Humo. Op het eerste zicht heb ik niet veel vernieuwends gezien, buiten een lichtjes aangepaste lay-out. Vandaag krijg ik dus die DM in de bus en daar maakt Sanoma de aanpassingen duidelijk:

– gedrukt op beter papier
– een overzichtelijke opgefriste lay-out
– Voor een breder publiek (meet aandacht voor jongeren en vrouwen)

Humo is een leuk en apart blad, maar zo’n campagne voor niets? Not convinced Sanoma, not convinced.
.

6 Responses to “Denumo (updated)”


  1. 1 sideburns november 29, 2007 om 12:48 pm

    moet me bij jou aansluiten, was ook geweldig onder de indruk van de campagne, maar veel minder over de nieuwe humo zelf

  2. 2 Marnick november 29, 2007 om 4:23 pm

    LOL:) We beginnen knal het zelfde met onze post. Ik heb het niet gestolen, want ik was eerst:) Ik deel je mening, maar zolang hun inhoud dezelfde blijft, is het voor mij redelijk ok:) Wel leuk om de bijkomende info te weten. Ik geef eerlijk toe dat ik te lui was om deze gisteren erbij te zetten. Dat mag ook eens é.

    Btw ik ga het toch wagen om 3D te gaan zien, als volgende keer uwe stoel wa groen ziet;) greetz

  3. 3 janso november 29, 2007 om 5:03 pm

    haha das wel straf…🙂

  4. 4 Yannick november 29, 2007 om 6:09 pm

    great minds think alike .. ik vond de campagne ook geslaagd maar heb ook moeten lezen wat er allemaal veranderd was om het te merken.


  1. 1 De Telenetknop « Communication crap Trackback op december 11, 2007 om 10:19 pm
  2. 2 GERMAINE » Underpromise? Overdeliver? Underdeliver? Overpromise? Trackback op december 27, 2007 om 8:50 pm

Geef een reactie

Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
november 2007
M D W D V Z Z
« Okt   Dec »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930