Corcovado

De Morro de Corcovado (Portugees voor bochel) is een berg in Rio de Janeiro, Brazilië. De 710 meter hoge granieten rots bevindt zich in het Floresta da Tijuca, een nationaal park en tevens het grootste metropole bos. De Corcovado ligt ten westen van het centrum, maar binnen de grenzen van de stad, en is zichtbaar vanaf grote afstand. De berg is wereldwijd bekend vanwege het beeld Cristo Redentor (in’t Nederlands: Christus de Verlosser) dat de top siert. Dit standbeeld is één van de 7 nieuwe wereldwonderen, én terecht. Hoewel ik nog nooit in Rio geweest ben, vind ik het zo’n betoverend symbool dat over de stad waakt. WANT to go there.

Nooit kijk ik naar powerpointjes die mij doorgemaild worden, vanwege de nutteloze info en de melige muziekjes, mààr vanmiddag kreeg ik er eentje van de Redentor. En het was de moeite.

christ1.jpg

christ3.jpg christ2.jpg

Meer fotos: hier en hier en hier en hier en hier.

3 Responses to “Corcovado”


  1. 1 Marnick december 2, 2007 om 7:58 pm

    idd een erg imposant beeld,ik zou sowieso naar brazilie willen gaan,prachtig land.Ma zo zijn er nog wel een paar,peking express wil ik daarom wel eens meemaken:)Vond de campagne van saatchi&saatchi een tijd geleden voor sagachiba (of hoe je het ook schrijft)erg goed gevonde.Het draaide helmaal rond dit beeld,het was de grootste cliche,omgevormd tot iets volledig nieuws.Nice.greetz

  2. 2 Dikkie december 5, 2007 om 3:50 pm

    Dat is idd een ferme foto!


  1. 1 Internetpret voor 2007-12-5 at Dikkie Trackback op december 6, 2007 om 12:36 am

Geef een reactie

Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
december 2007
M D W D V Z Z
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31