Sentimenteel

Voor zij die het nog niet wisten, ik ben absoluut ne fieren Antweirpenèr. Antwaarpe is de schoonste grootstad van de wereld en dat heeft ze te danken aan haar dualiteit. De tristesse, het onverbeterlijke verkeersprobleem, rassenrellen, de schitterende Grote Markt (op een boogscheut van de Groenplaats), frieten van de Number #1, slechte karoake in de Park Avenue, muffe studentenkoten (wat mis ik het studentenleven al!), BeerschotAntwerp en fiere sinjoren op’t straat! Het is de eeuwigdurende dualiteit die deze stad zo boeiend maakt. You love it or you hate it, but I surely love it. Dit onbeschrijfelijk gevoel ken je alleen maar als je zelf Antwerpenaar bent, en dat voel ik elke morgen als ik m’n kar achter de Scheldemuren parkeer. En wanneer den Beerschot speelt, dan klopt m’n Antwerps hart dubbel zo rap. Vanavond is’t weer zover, maar ik voel nu al een bepaalde spanning, ook al is’t maar tegen Mons.

Ik zen zot van A.

1 Response to “Sentimenteel”


  1. 1 Yannick december 8, 2007 om 2:04 pm

    Als die slechte karaoke op mij bedoeld is, ik was toen redelijk dronken en had toen al een hele week amper geslapen😀

    Maar de Antwerpse trots is me ook niet onbekend. Ze zeggen altijd dat Antwerpenaren dikke nekken zijn, maar ’t is wellicht omdat we allemaal onze stad zo geire zien dat we er zoveel over stoefen. Antwerpen heeft gewoon iets speciaal, iets levendig, da ik nog niet in veel andere steden heb meegemaakt. Zoals Guillaume vd Stighelen het ooit zo schoon uitdrukte: Containerschepen vanuit heel de wereld komen allemaal naar Antwerpen, terwijl het veel makkelijk zou zijn als ze Rotterdam zouden binnenvaren. Dat zal toch wel met reden zijn, en die reden is de stad en de mensen die er in wonen.

    De enige Belgische stad die een beetje in de buurt komt is voor mij Gent. Maar als er gesproken wordt over ’t stad dan is het sowieso Antwerpen en “den derby” is Beerschot-Antwerp. We anders durft beweren heeft nog niet voldoende tijd gespendeerd in’t stad en heeft den derby nog nooit meegemaakt.


Geef een reactie

Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
december 2007
M D W D V Z Z
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31