De Telenetknop

knop.jpgTelenet smeert het groots uit; het gaat op dé knop drukken… Hiermee geeft het aan dat er iets op til is, met als resultaat dat alle bloggers en forabezoekers gaan speculeren over wat er nu gaat gebeuren. Wat willen we allemaal? Sneller surfen uiteraard, maar vooral geen downloadlimieten, zoals (bijna) in de rest van de wereld…

Je voelt de desillusie al aankomen waarschijnlijk, toch blijft er ergens een sprankeltje hoop leven.

But guess what, het geheim is twee dagen voor tijd al gelekt. En ja, het gaat om een snelheidsverhoging, maar dan enkel voor 150.000 Comfornet-klanten. Die Comfornetters mogen verwachten dat hun verbinding zo’n 4 x sneller gaat lopen. Ok, Comfornet.. Niemand surft met CN, of toch niemand van de zware gebruikers. Dus zijn er nog gelukkigen? Ja, voor de rest van de internetklanten wordt ergens in de eerste helft van 2008 ook op de knop gedrukt.

Nu ja… druk op mijn knop, maar dan liefst op mijn limietknop, al zit dat er niet aan te komen Telenet kennende. Meer lees je hier. Op zich wel een geslaagde campagne, want iedereen is er weer over bezig. Al ruikt dit een beetje naar overpromise & underdeliver. Waar hebben we dat nog gehoord? (*kuch* Humo)
Heeft er iemand een idee wie de campagne (en vooral de website) ontworpen heeft?

-update-

Het snelheidsmetertje op de landingspage en de gelekte documenten zouden natuurlijk ook wel eens een ideaal afleidingsmaneuver kunnen zijn. Op 27 november stuurde Telenet immers een persbericht uit dat het INDI ging overnemen. Twee dagen later registreerde het http://www.telenetdruktopdeknop.be De link met digitale TV en de rode knop is natuurlijk snel gelegd. Zo maak je dus buzz over je campagne😉

(Also thx to Bram, the e-Sherlock.)

7 Responses to “De Telenetknop”


  1. 1 Marnick december 11, 2007 om 10:48 pm

    Ik zal er om middernacht zijn, benieuwd of dieje lamzak gaat opstaan:) Die kerel beelt perfect de spanning uit die deze website bij mij oproept:) De filmpjes zijn ok en de website zelf is wel knap gedaan, omdat ik er zelf nog niet genoeg kennis voor heb, maar toch. Ik had graag wat meer interactive shit gehad, knopke draaien, lichtje laten flikkeren, een surfershand is snel gevuld:) Wat ik anders doen tot donderdag…:):)

    Ik hoop dat het knopduwen wel het nodige spektakel geeft:)

    Zen curieus…

  2. 2 janso december 11, 2007 om 10:50 pm

    Marnick, zat jij niet in Gent op school? Moet binnenkort waarschijnlijk een case presenteren op de Conga Awards.

  3. 3 sideburns december 12, 2007 om 10:24 am

    Alles wijst dat het gewoon over een snelheidsverhoging gaat. Het metertje op telenetdruktopdeknop is niet voor niets eentje met de veelzeggende titel ‘velocity’, snelheid dus.
    Dat Telenet de site registreerde net na het bekendmaken van hun overname van Indi, daar hoef je echt niet perse verbanden te zoeken.
    Die mannen communiceren jaar in jaar uit, over telefonie, internet, digitale TV, over budels, over tarieven, over nieuwe formules, etc …
    Maw, wees gerust, ze zijn daar met meer dan één campagne tegelijk bezig (I know, ik heb er nog voor gewerkt met LDV). En je kunt het ook altijd aan A-L vragen die naast je zit, ’t is hare man die op de communicatieknoppen drukt bij Telenet😉

  4. 4 janso december 12, 2007 om 12:25 pm

    Ik heb mijn charmes gebruikt om het te ontfutselen, en inderdaad, het gaat om een snelheidsverhoging. Het zou blijkbaar wel gaan over een snelheidsverhoging voor iedereen, en niet enkel voor de soft users.

    In het vervolg dus niet zo ver meer gaan zoeken als TN nog eens iets aankondigt.

  5. 5 Marnick december 12, 2007 om 4:25 pm

    Nope, ik zit niet in Gent op school. Ge zult waarschijnlijk ne andere coole kerel bedoelen:)

    Ik zit in Hasselt op school, ben dan ook ne doorwinterde Limburger. Geboren en getogen. Wie weet waar ik ga belanden na mij studies, maar nu is het voorlopig nog Limburg.

    Conga Award lijkt me sjiek om eens mee te maken, maar is wel een beetje ver en begin dan juist met mijn stage:)

  6. 6 bjornv december 12, 2007 om 4:54 pm

    komt de snelheidsverhoging samen met de prijsverhoging?

  7. 7 tomnuttin december 12, 2007 om 8:13 pm

    Telenet heeft ondertussen ook aan de pers laten weten dat het de snelheid zal verhogen (en dus niets aan de limiet) als reactie op een fake lek dat naar de pers was rondgestuurd


Geef een reactie

Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
december 2007
M D W D V Z Z
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31