A-listers, b-listers, c-listers, …

Het Vlaams bloglandschap leeft van piek naar piek, tussen die pieken zijn er sluimerperiodes waar iedereen loopt te zoeken naar een nieuwe piek. Hypes zijn cool, dat wel, maar de laatste tijd is het erg easy om de trendsherlocks iets te laten schrijven. Met die Sherlocks bedoel ik de A-list bloggers die aan de basis van een nieuwe piek (lees: hype) kunnen staan. Als ik een bepaalde blogdoelgroep wil bespelen, laat ik gewoon een aantal leuke gadgets aanrukken, stuur de interessante bloggers een brief waarin staat dat ze een leuke gadget kunnen krijgen in ruil voor een artikel(s). En klaar.

Let wel, het spel eerlijk spelen is essentieel; zeg dus dat het een commercieel idee is en dat er voor hen ook iets in zit. Zij die op hun blog schrijven dat ze geen commerciële ideeën wil aanprijzen, zullen wel 2x nadenken als hen een leuk cadeau voorgeschoven wordt.  Maar tegenwoordig is het toch erg gemakkelijk om wat buzz te genereren. Stuur alle A-listers een pakket zonder afzender, met daarin een lelijk zwarte t-shirt, en de basis voor een nieuwe (Vlaamse blog) hype is gelegd. Dus jongens, als ik ooit jullie hulp wil inschakelen voor één of andere campagne, voorzie ik iets leukere gadgets. Ik blij, jullie blij? :) 

5 Responses to “A-listers, b-listers, c-listers, …”


  1. 1 Bart december 16, 2007 om 1:40 pm

    Dat mag een iPhone zijn, als gadget, voor mij.

  2. 2 Clopin december 16, 2007 om 1:50 pm

    Het gaat me hier niet om het t-shirt, want daar ben ik niet zo veel mee. Het is misschien eerder uit de hoop dat het eens niet om iets commercieel gaat, snappie😉

  3. 3 Clopin december 16, 2007 om 1:50 pm

    Oh maar een iPhone mag ook :p De slet dat ik ben😉

  4. 4 Lapin McAdam december 17, 2007 om 9:32 am

    Een wii voor mij graag, en dan kunnen we is praten ..

  5. 5 Da Dame december 17, 2007 om 12:28 pm

    wat ben ik met een t-shirt? I-pod inderdaad

    xx


Geef een reactie

Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
december 2007
M D W D V Z Z
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31