Plaxo power

plax.jpg

Al meerdere malen uitte ik hier mijn  ongenoegen over het aantal invitaties voor nieuwe social networking sites (hoort: “Here comes another bubble“). Uiteindelijk schrijf ik me toch bij de meeste in om eens te kijken hoe het werkt, waarna ik het vervolgens afbreek alhier.

De laatste uitnodigingen kwamen van een nieuwe bubble, genaamd Plaxo. Dertien uitnodigingen later toch even naam ingevuld, enkele gegevens ingevoerd, blog geadd, en ik was klaar om eens rond te kijken. Inmiddels had ik al een hoop online vriendjes vergaard, blijkbaar hebben de meeste LinkedInners al een accountje bij Plaxo.

Wat doet Plaxo nu juist?

Het is een programmaatje dat online een synchronisatie maakt van jouw agenda en taken. Het leuke is dat het platform ook automatisch de gegevens bijwerkt van al jouw contacten die gebruik maken van Plaxo.
Het grote pluspunt van Plaxo is dat je ‘social content’ te koppelen aan je profiel. Denk maar aan je Picasa of flickr fotopagina, rss feeds, youtube filmpjes, amazon wishlist, blogitems, … In tegenstelling tot LinkedIn, houd je dus meer de internetactiviteiten van je social contacts in het oog. Een interessante mix tussen online Big Brother en een geupdate contactenagenda.

Schrijf je hier in, en bekijk hieronder de werkwijze van dit uiterst interessante platform. Ik had het niet gedacht, maar nu voel ik me moreel verplicht om het even goed te maken met de social media. Terug vriend?

1 Response to “Plaxo power”


  1. 1 viraliteit december 23, 2007 om 8:09 pm

    Ik denk dat ik ga passen voor deze🙂


Geef een reactie

Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
december 2007
M D W D V Z Z
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31