Hij is er !

Ik voel mij als een klein kind dat wakker wordt de dag na Sinterklaas. Blij dat je mag opstaan om terug met je nieuwe speelgoed te gaan spelen. Gisterenavond kreeg ik het bericht dat mijn New Yorkiaanse iPhone gearriveerd was in Schilde, teehee! (click the pics)

wan.jpg tree.jpg foor.jpg  

Rond 22u heb ik hem nog even uitgepakt en aan mijn laptop gehangen. Natuurlijk heb je een probleem, je dient de iPhone eerst te activeren via een module in iTunes. Zo verifieert Apple dat je gebruikt maakt van je AT&T abonnement, d.w.z. dat je zelfs geen gebruik kan maken van de iPod Touch functies. De huidige firmware versie is 1.1.2, je moet dus sowieso een downgrade en een jailbreak uitvoeren. In anderhalf uurtje loodste Yannick mij door dit proces. Ik verwittig u al, er is tijdens ons gesprek één zin blijven hangen: “Nobody said it would be easy. sigh.” Toch bedankt, Y!

Long story short, dit is wat er nodig is om je telefoon te downgraden en te jailbreaken:

– Doe een emergency call naar nr *#301#
– Haal de cijfers weg wanneer je belt, en voer 0 in.
– Bel 0
– Neem op en zet on hold
– Decline

toe.jpgNu zit je in het contactmenu, zet bij je general settings je Auto-Lock op “never”. Anders springt je telefoon uit, en kan je opnieuw beginnen. Verder ga je naar contacts, daar voeg je 2 urls toe:
– prefs:
– jailbreakme.com

Het is via die tweede dat je een applicatie kan downloaden die je telefoon gaat jailbreaken. Als dit niet lukt, dan moet je eerst nog een downgrade naar 1.1.1 doen. Mensen die daar geïnteresseerd in zijn, u zette het in de comments, en ik help u eruit.

3 Responses to “Hij is er !”


  1. 1 Yannick december 28, 2007 om 10:29 am

    no problem🙂

    Op zich is het ni zo moeilijk als ge’t al eens gedaan hebt maar twas toch geen makkelijke klus zo blindelings langs msn, maar ’t is ons gelukt hé🙂

    dat zowel msn, hotmail als telenet-mail exe-bestanden (die nodig zijn om het toestel te reanimeren na de downgrade) tegenhouden, maakt het er natuurlijk niet makkelijker op.

    maar soit op deze manier hebt ge’t eigenhandig gedaan en hebt ge de kennis opgedaan om het nog eens te doen als er iemand bij u aanklopt.

    Nu nog eens uit DFU-mode kicken via Mac met iNdependance en dan zoude normaal nooit meer in DFU-mode terecht komen (tenzij ge nog eens downgrade ofzo maar ik zie niet in waarom ge da zou doen). Dat heb ik zelf nog niet gedaan dus momenteel moet ik ook nog altijd kicken met iPhuc als mijn batterij volledig plat zou zijn. Maar eigenlijk gebeurt dat nooit vermits mijn iPhone altijd een paar uur per dag in de docking station steekt die de batterij oplaadt.

    alleszins veel plezier ermee, maar dat betwijfel ik niet🙂

  2. 2 NONKEL MARC december 28, 2007 om 8:17 pm

    Hey Stoffel,
    Toevallig was er bij mij vandaag een klant met een “aajfoon” en moest hij toch toevallig naar zijn compagnon bellen zeker en ik moest ook aan de lijn komen.
    het is wel een tof gadgetje.
    Veel geluk ermee

  3. 3 Yannick december 29, 2007 om 5:23 pm

    ps:

    “prefs:” toevoegen doe je best voordat je de auto-lock afzet, zonder die prefs: geraak je niet in het settings-menu (tenzij software-matig via pc of mac)
    😉


Geef een reactie

Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
december 2007
M D W D V Z Z
« Nov   Jan »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31