Vis.

WWF België schiet nog eens in actie, je weet wel die mannen van de natuur. De reden waarom ik er iets over schrijf, is omdat globale opwarming een kwaad is waar we te makkelijk gewoon aan zijn geraakt. Vele beschouwen het als iets dat er is, maar zien de verschrikkelijke gevolgen op korte termijn niet meer. Daarom apprecieer ik campagnes die proberen op een bijzondere manier de aandacht trachten te trekken van een slapend publiek.

Volgend jaar wordt het jaar van de actie, en WWF wil zoveel mogelijk mensen engageren voor het klimaat. Een tiental vismensen hebben vanochtend aan het Centraal Station in Brussel de campagne op gang getrokken.

Alles draait rond de Climate Impact Reducer (akkoord, een andere naam was misschien geen slecht idee geweest). Dit is een reeks tips waarmee Belgen hun impact op het klimaat kunnen verminderen.Het is zo dat je, zonder drastische veranderingen te doorstaan, het klimaat al heel wat goed kan doen door enkele kleine tips te volgen.

Per tip die ze toepassen daalt hun CO2 uitstoot. Elke deelnemer kan bovendien zijn stip zetten op een interactieve kaart van Google Earth. Op die manier kan iedereen meteen zien hoe actief zijn straat, dorp of regio is. Er is eveneens een teller voorzien voor bloggers en webmasters die aangeeft hoeveel mensen er al aan de CIR deelgenomen hebben. Mensen kunnen zelf tips inzenden, enkele BVs geven hun tips, er zijn een paar wallpapers beschikbaar,… Voor een duidelijk beeld neus je best eens rond op de campagnesite.

Het oogsnoep van de campagne is de vismens die aanduidt dat de mens zich zal moeten aanpassen als het waterpeil blijft stijgen t.g.v. de opwarming van de aarde. Een zeer duidelijke call for action, no? Ik ben resoluut een voorstander van deze campagne, alleen weet ik nog niet goed hoe ik me voel bij die vismens. U wel?

Check ook even het Youtube-kanaal

3 Reacties to “Vis.”


  1. 1 Yannick december 27, 2007 om 7:27 pm

    Ik ben een voorstander van de visman, alleen vind ik dat het misschien iets te moeilijk om het hele concept ervan te snappen als je de achterliggende gedachte niet kent. Zoals ik dus ookal schreef op m’n eigen blog. Redelijk sterke campagne all-round vind ik.


  1. 1 GERMAINE » Stop climate change, before it changes you! Trackback op december 27, 2007 om 8:08 pm
  2. 2 Antwerp Advertising Awards « Communication crap Trackback op mei 22, 2008 om 2:56 pm

Geef een reactie op Yannick Reactie annuleren




Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Bloggup

a

Janso's photostream

Pagina’s

december 2007
M D W D V Z Z
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31