Soms..

vind je van die campagnes met de perfecte insteek. Vorige week vond ik er zo eentje van ToroVazquezMora (Colombia) die me direct opviel. Misschien had de copy iets beter kunnen zijn, maar dat laat ik in het midden. Een goede print ad heeft veelal geen copy nodig om haar boodschap te communiceren. Je ziet onmiddellijk dat het over roken gaat, en al even snel leg je de link met de loop van een revolver die naar je gericht wordt. Het is de kunst om een voorwerp als een aansteker uit zijn context te kunnen trekken, zonder dat het te verwarrend wordt voor de kijker, én dan nog eens efficiënt je kernboodschap te communiceren.
Een awardwinnertje?

P.S.: Al drie dagen niet meer gerookt.

2 Responses to “Soms..”


  1. 1 Yannick januari 4, 2008 om 3:53 pm

    Inderdaad schitterend gevonden en ook perfect uitgewerkt.
    Ook op gebied van de copy geef ik u gelijk.. dat is het enige wat beter had gekund/gemoeten. “smoking kills” was het eerste wat me binnenschoot, maar dat staat al op de pakjes zeker? (ik rook niet dus weet niet wat er op staat tegenwoordig)

  2. 2 Marnick januari 5, 2008 om 2:05 pm

    It’s a sign Janso, A SIGN!!!!!🙂😉

    Very nice indeed!


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s




Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
januari 2008
M D W D V Z Z
« Dec   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031