It’s a rich man’s world.

Zij die hier enkel voor de reclame komen, hieronder een niet reclamegerelateerd bericht. Alhoewel, is niet 90% van ons gebaat bij goede raad op financieel gebied?

Een klein maandje geleden sprak ik vriend die nu zaken doet in Canada. Hij is een van de personen waarmee ik volledig op dezelfde golflengte zit. Sinds hij vertrokken is, hebben we om de zoveel maanden nog wel eens een diepzinnig gesprek over levenswijsheden en andere zaken. Het gaat als volgt; we steken om de beurt een ongezouten lithanie af over sociale en business items, en 4u later stopt het gesprek door een lege laptopbatterij.

Rich dad, poor dad

In short; het ging over hoe mensen al snel in hun leven zware financiële beslissingen nemen, die een immense impact op hun hele leven. Het werd uiteindelijk een hele uiteenzetting over assets en liabilities, die interessant is voor iedereen. Hij raadde mij een boek aan dat hem erg aan het denken had gezet, een tijd terug in het eenzame Canada, nl. “Rich dad, poor dad” van Robert Kyosaki. Ik heb (volledig illegaal) het audiobook gedownload, en ik moet zeggen, het heeft me aan het denken gezet. Zelfs in die mate dat ik mijn korte en lange termijnplannen erop afgesteld heb.Het verhaal gaat over iemand die opgegroeid is met gescheiden ouders, in het ene gezin heeft hij een vader met een berg schulden, in het andere leeft hij samen met een van de rijkste mannen van Hawai.

Dit boek bundelt al de ervaringen die hij in de loop van de jaren opdeed.Enfin, echt een aanrader dus… Iemand geboeid door dit thema of absoluut niet? If yes, dan geef ik graag in een aantal posts een overzicht van de belangrijkste thema’s en richtlijnen. I’m not responsible for the mindfuck damage this book causes.

Slechte voorbeeld

Om het slechte voorbeeld te geven, hier kan je het volledige audioboek downloaden via een torrent. Uiteraard kan je het ook hier bestellen op Amazon voor een luttele €11. Voor mensen met een mp3-speler die elke dag de verschrikkelijke Belgische spoorlijnen trotseren, this is a must for you.

P.S.: typing this message on my iphone took like forever.

1 Response to “It’s a rich man’s world.”


  1. 1 Yannick januari 6, 2008 om 3:44 pm

    interesting, ik ga eens naar het boek zoeken, want audio-books beluister ik toch nooit volledig.

    ps: hint om sneller te typen in het nederlands met de iphone, schakel de auto-correction uit (via de installer, kan je bij de settings extra opties toevoegen, waaronder een schuifbalkje om je auto-correction aan en uit te schakelen).


Geef een reactie

Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
januari 2008
M D W D V Z Z
« Dec   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031