Kebaby

Al eerder doken er wat geruchten op dat Mortier met de Productbrigade ging beginnen, een dochterbureau dat zich vooral zou bezighouden met productdesign. Op het eerste zicht een bizarre keuze, maar bij nader inzien slim gespeeld. Zo kan Mortier bij bepaalde incentivecampagnes ook de producten ontwikkelen. Soit, dat dacht ik…

Maar vanmorgen was Jens (Mortier) op de StuBru, en die stelde als eerste product de “Kebaby” voor. De Kebaby is een mini-kebabtoestel, dat binnenkort het fonduestel of de steengril moet vervangen als feestdis. De link met de reclamewereld zie ik dus (nog)niet direct. Veel internetpraatjes over Kebaby zijn er nog niet, maar die volgen ongetwijfeld.

Nadat onze kerken vervangen werden door moskees, krijgen we nu zelfs kebab i.p.v. fondue… Een reden tot discussie!😉 Nee, ik vind dat Mortier gewoon enorm goed bezig is de laatste tijd, petje af.

7 Responses to “Kebaby”


  1. 1 Pieterjan januari 8, 2008 om 5:42 pm

    Het idee zelf is best leuk, maar ben ik nu de enige die kebaby een redelijk dwaze naam vindt?

    Los daarvan: Ik ben niet altijd een even grote fan van Mortier maar dit is toch wel een straffe zet.

    Ben zeer benieuwd naar de volgende producten…

  2. 2 janso januari 8, 2008 om 6:37 pm

    Ik vind de naam nog meevallen, enkel vind ik het product alles behalve innovatief. Als binnenkomer had ik toch een iets straffer product gelanceerd, hier gaat niet al te veel buzz rond komen..

  3. 3 Aïda januari 8, 2008 om 8:29 pm

    Zou dit eerder weer geen “meesterzet” zijn in aanloop tot bepaalde reclamecampagne of actie? Ik vind het eigenlijk nogal lachwekkend, die kebaby. Eerder iets voor Vermaelen Projects en die dingen. Beneden alle peil voor wat Mortierbrigade predenteert te zijn (en al geregeld bewezen heeft)

  4. 4 tino januari 9, 2008 om 12:03 pm

    een kababy op de markt brengen? ik geloof er niets van. net zoals in de HUMO-campagne moet je ondertussen weten dat de mortierbrigade graag zichzelf i nde kijker zet in campagnes voor hun producten. Door zelf op de radio te komen vertellen over wat ze aan het doen zijn…doen ze het weer.

  5. 5 Marnick januari 9, 2008 om 7:20 pm

    Ik maak mij meer zorgen over het feit dat mijn vriendin waarsch binnenkort ne hoofddoek gaat moeten dragen als da zo doorgaat:p

  6. 6 Yannick januari 9, 2008 om 10:42 pm

    ik denk niet dat “productbrigade” een stunt is, moest het wel zo zijn is het wel een straffe stunt waar veel mensen ingetuind zijn denk ik. maar ik denk dus niet dat het een hoax is (op verhaert.com bv. staat productbrigade ook al)

    het kan natuurlijk wél zijn dat de kebaby een stunt is, om media-aandacht te trekken voor het nieuwe dochterbedrijf. En dat die kebaby nooit op de markt komt en dat het zoals janso al zei vooral de bedoeling zal zijn dat er incentives en promotionele gadgets zullen geproduceerd worden.

    time will tell..


  1. 1 De Productbrigade « broodkast. Trackback op januari 10, 2008 om 9:01 pm

Geef een reactie

Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
januari 2008
M D W D V Z Z
« Dec   Feb »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031