Emotie

De leukste budgetten om op te werken (naar mijn mening), zijn non-profit. Ik kan niet wachten om ook eens een emo-campagne te maken voor het goede doel. Het zijn meestal leuke thema’s waar je rond mag werken, en je kan net dat stapje verdergaan, want je staat sowieso bij 80% van de mensen al met de voet tussen de deur.

Onlangs lanceerde LDV, het bureau waar ik werk, een campagne voor 11.11.11 ten voordele van de Afrikaanse boer. En het is zo, eigen lof stinkt, maar ’t stinkt goed, want deze campagne is echt geslaagd. Proficiat Kris, Lou, Henk, en anderen! Filmpjes, radiospots en affichage vind je hier. Dat deze campagne een een CCB’tje mag winnen!

Er loopt momenteel nog zo’n campagne die me wel wist te raken, maar ik vind er niets van op’t net. Het gaat over met HIV-besmette (zwarte) moeders die nu onze hulp nodig hebben. Je ziet eerst allerlei situaties waarin kleine jongetjes, jonge kerels en mannen van middelbare leeftijd roepen op hun moeder. Op het einde van de spot zie je een met HIV besmette moeder tegen een kleimuur zitten met een baby in de armen.  Er wordt afgetekend met; “En nu heeft zij jou nodig”. Kan  iemand helpen?

vismens.jpgToen ik onlangs een mailtje kreeg van Timosj over het feit dat hij mee had gewerkt aan de campagne van WWF,”de vismens”, had ik weer zoiets van; hopelijk mag ik er ook zo eens eentje meedoen. Global warming is natuurlijk wel een extreem dankbaar thema om iets rond te doen. Je voelt ook echt dat de grote problematiek rond dit thema de mensen niet meer koud laat, zelfs kinderen vragen hun ouders om auto’s te kopen met een lage CO2-uitstoot (nietwaar Katrien?).

Anyways, via coolz0r stootte ik nog maar eens op een pareltje van Naga DDB. De campagne heeft dezelfde insight als die van WWF; laat het niet zover komen dat al onze steden onder water lopen. De visual werd aangebracht aan de wand van een zwembad, wat meteen ‘ideale’ plaats is om zoiets te communiceren, de boodschap en het medium sluiten hier perfect aan. Of de visibiliteit nu 100% tot zijn recht komt, is een andere zaak, maar het is cool. 🙂  

badje.jpg

Ik ben ni zo voor de lange (oninteressante) blogposts, maar dit mag er toch nog even bij omdat het zo goed aansluit bij het bovenstaande. Het is een repost van iets wat’k op m’n oude blog al eens beschreven heb, maar het is één van de meest tot de verbeelding sprekende kunstwerken van de afgelopen jaren.

In mei 2006 startte Jason Taylor met een schitterend project: Underwater sculptures! De bedoeling van dit uniek concept is om aan te tonen hoe de relatie tussen kunst en natuur constant verandert. Daarnaast promoot hij met dit kunstmatig rif de heropleving van koralen en het onderwaterleven. Bekijk zeker ook even het videootje, waarin je een duiker ziet die tussen de sculpturen door zwemt. Voor de mensen die écht geïnteresseerd zijn, het Sculpture Park ligt bij Grenada, een zonovergoten eiland in de Caraïben.

water.jpg

4 Reacties to “Emotie”


  1. 1 tino januari 12, 2008 om 4:58 pm

    de campagne die je zoekt is van artsen zonder grenzen, en btw onderwatervisuals in lokale zwembaden worden vaak gemaakt om prijzen te winnen of als prestigeproject. Het bereik is echt minimtaal

  2. 2 Guillaume januari 12, 2008 om 10:36 pm

    Dit is de spot die je zoekt, net in de cinema gezien voor dat de film begon, liet wel een indruk op me achter.

  3. 3 ingiltere vizesi november 19, 2008 om 12:21 am

    Is er om het even welke informatie over dit onderwerp in andere talen?


  1. 1 Mama. « Communication crap Trackback op januari 13, 2008 om 10:18 pm

Plaats een reactie




Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Bloggup

a

Janso's photostream

Pagina’s

januari 2008
M D W D V Z Z
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031