Arm België.

Een campagne voor België, net wat we niet nodig hadden. De eerste zaak waar aan gewerkt moet worden is het beeld dat de Belg heeft over zijn eigen land. Ik durf er geen percentage opplakken, maar de grote meerderheid van de Belgen voelt zich Vlaming of Waal, maar Belg? Nergens in Europa loopt er zo’n onchauvinistisch volkje rond als ons. Het is die negatieve sfeer die we geincorporeerd hebben, en die we uitademen naar het buitenland toe.

Maar soit, toch willen we investeerders naar ons klein, versnipperd en vooral duur bufferlandje lokken. En wel via een internationale campagne gewapend met een minibudget van 1,4 mil euro (mini op internationale basis). Typerend.

Met dit budget ben je niet onmiddellijk verloren, maar dan moet het toch een straffe campagne zijn met een grote impact, m.a.w. eentje die blijft hangen.

Ik keek dus toch een beetje uit naar het resultaat. En vandaag was het er: “Only in Belgium“. Niet direct een baseline waar’k kapot van was, but ok.. Maar wat is er gebeurd met de spot?!
Drie stokoude cliché iconen gebruiken om aan te tonen wat voor een winstgevend land we zijn. We zijn het Atomium en Manneke Pis vergeten mijn gedacht.

Ja jongens.


 

6 Responses to “Arm België.”


  1. 1 tino maart 11, 2008 om 9:11 pm

    gelijk heb je. Ik las al verschillende meningen. argumenten genoeg over ons belgenlandeke. Ik las zelfs ergens dat de koning er alles aan zou moeten doen om ons belgengevoel op te krikken…

  2. 2 Eline maart 11, 2008 om 9:50 pm

    haha! dankzij u heb ik die reclame van die Kotto naar al mijn vrienden kunnen doorsturen. ik had het afgelopen zondag nog zitten zingen in de chiro, en ze hadden me allemaal een beetje raar aangekeken!
    danku!

  3. 3 zeezicht maart 12, 2008 om 8:50 am

    Ja we zijn zelfs schietende cowboys zo te zien…

  4. 4 Clopin maart 12, 2008 om 1:18 pm

    Grappig hoe op het einde het filmpje naar een link in je blogroll wijst.

  5. 5 janso maart 12, 2008 om 3:49 pm

    Toch niets iets grappigs dan !😉


  1. 1 Invest in Belgium: groot nieuws, helaas “Only in Belgium” - Als dat al niet meer mag Trackback op maart 12, 2008 om 11:23 pm

Geef een reactie

Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
maart 2008
M D W D V Z Z
« Feb   Apr »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31