reclamebureau + blog = ?

Reclamebureau’s staan over het algemeen nogal weigerachtig tegenover het gebruik van social media als PR-tool. Er heerst enige angst, en dat is de reden waarom blogs eerder aanzien worden als een last dan als een opportuniteit. Enigzins logisch, want sociale media behoren tot de web 2.0 hype, en hebben nog niet al te veel bewezen op vakgebied. Althans dat wordt beweerd.

Ik ben er toch van overtuigd dat corporate blogging vanuit een reclamebureau ervoor kan zorgen dat je aanzien wordt als dynamisch bedrijf met een oog voor hypes en trends. Lezers komen wel niet naar een blog om objectieve feiten te lezen, opiniestukjes maken een blog net leuk om te lezen. Een goed voorbeeld van zo’n blogje is Germaine’s Glog, je vindt er een goede mix tussen gekruide artikels, eigen werk en trendwatching stukjes. Als bedrijf moet je wel oppassen met dergelijke uitingen, de lijn is erg dun. Maar met de juiste mensen aan de schrijftafel mag dat geen probleem zin.

Om de LDV blog te boosten, zijn we op zoek naar een nieuw concept. Wie bezoekt advertising hangar en waarom? Waarom surf je in de eerste plaats naar de blog van een reclamebureau? Wil je meer making of filmpjes? Zouden agency life filmpjes je kunnen boeien (mensen achter het bureau)? Tips tips tips, please.

7 Responses to “reclamebureau + blog = ?”


  1. 1 tino maart 16, 2008 om 9:06 pm

    wat wil je zien op zo’n blog? behind the scenes en natuurlijk, quizvragen en leuke prijzen winnen. een corporate blog moet ook niet uitgebrachte campagnes tonen, dinen die ze gemaakt hebben maar die niet verkocht werden (zonder vermelding van merknaam natuurlijk)
    Ook een Poll over de sector vind ik wel kunnen.

  2. 2 moenen maart 16, 2008 om 9:19 pm

    I doubt the usefulness of agency blogs. They always are kind of forced, don’t update often and are pretty impersonal. I think it’s more interesting to follow a behind the scene from someone working in an agency. At least there is one face behind it, a personal approach and a smarter way to promote your agency. Of course, when the blogger in question leaves, so does the agency newsfeed. An extra factor to negotiate a nice raisešŸ˜‰

  3. 3 jwef maart 16, 2008 om 11:08 pm

    Haha, de Moenen heeft dat weer goed bekeken! En ik dacht dat ge al te veel verdiende!?

  4. 4 moenen maart 17, 2008 om 12:33 am

    Ik word betaald in roebels.

  5. 5 mevrouwveerle maart 17, 2008 om 7:53 pm

    Een zeer geslaagde agency blog vind ik nog steeds die van W+K:
    http://wklondon.typepad.com/
    ’t straalt hun benadering en manier van werken uit, maar je krijgt ook een mooie behind the scenes. (ook foto’s van nieuwe werknemers, feestjes enzo. de gecensureerde versie weliswaar)

  6. 6 Geert maart 23, 2008 om 3:34 pm

    Zoals Tino al aanhaalde, voor behind the scenes informatie, maar ook om info over leuke opkomende projecten te lezen. Zolang het geen langgerekte shameless self advertising wordt, maar relevante informatie bijbrengt (een blog moet ook nog interessant zijn), is dit zeker een manier om bezoekers (dus ook potentiƫle klanten) aan te trekken.

  7. 7 dmnq april 4, 2008 om 3:02 pm

    hey Janso, ideeƫn nodig? Kom ze pikken op de voorstelling van onze nieuwe Boondoggle blog. Er zijn nog enkele plaatsen over : http://blog.boondoggle.eu/2008/04/will-you-write.html


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s




Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
maart 2008
M D W D V Z Z
« Feb   Apr »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31