Geurmarketing

De gasten van New Senses (Patrick Castelain) zijn daarstraks een presentatie komen geven over hun producten. Voor zij die het nog niet doorhadden, ze doen aan geurmarketing. Een interessant gegeven, en je hoort al jaren dat olfactieve marketing in de lift zit, maar ik zie/ruik zelden dat het gebruikt wordt. Ergens ook de bedoeling, want als het overweldigend ruikt, stap je zo weer buiten…
Natuurlijk krijg je tijdens zo’n presentatie enkele mooie schoolvoorbeeldjes zoals bij Mediamarkt waar op de klachtendienst “een rustgevende reuk” verspreid wordt, of waar de dvd players ruiken naar “hi-tech geur”. Nike ging dan weer bloemengeur verspreiden om de verkoop van sportschoenen te verhogen, en met succes.
Heeft er iemand al ervaring met dergelijke projecten? Ik ben benieuwd, misschien eens voorstellen aan één van onze klanten voor een test case… Nog benieuwder ben ik naar de kostprijs van zo’n sproeisysteem annex geurbus.

5 Responses to “Geurmarketing”


  1. 1 Rik Moeyaert april 14, 2008 om 10:01 am

    Geurmarketing kan inderdaad een méérwaarde toevoegen en dient
    zeer subtiel en ‘democratisch’ verneveld te worden.
    Echter moeten we attent zijn op de schadelijke ingrediënten die
    parfumcartouches kunnen bevatten.
    Biobox spitst zich toe op geurcreaties enkel op synergieën van pure essentiële oliën. Hiermee vernevelen we 10 minuten per uur.
    Ruim voldoende en bovendien natuurlijke composities.
    De aromadiffusers werken puur of in combinatie met ultrasone techniek.

  2. 2 Batist Vermeulen april 20, 2008 om 3:24 pm

    De geurabri’s van Decaux die ik in Cannes mocht ervaren, konden mij niet echt overtuigen. Maar ik kan me voorstellen dat het in afgesloten ruimtes zoals wachtzalen effectiever is. Die jongens mogen bij ons ook wel eens langskomen. Jammer dat er bij het openen van hun site, geen aangename geur uit mn laptop ontsnapte.

  3. 3 Theo Ooteman mei 21, 2008 om 8:18 pm

    Geur is inderdaad een zeer krachtig medium dat, mits juist uigewerkt en toegepast, herinnering versterkt, emoties creëert en gedrag direct en indirect kan beïnvloeden. Makingscents is specialist op het gebied van geurtoepassingen voor een zeer brede klantengroep op gebied van communicatie, promotie, winkelvloer activiteiten, events. Ook actief en België. http://www.makingscents.nl

  4. 4 katrien lauwers oktober 29, 2008 om 4:46 pm

    Mevrouw, Meneer,

    In de winkel hebben wij een groot progleem:”geur van de afvoer”. Dit meestal de vrijdag??????

    Wij hebben een gespecialiseerde firma laten onderzoeken waarvan de stank komt. Dit komt namelijk uit de buizen die onder de winkelvloer liggen. De geur komt zelfs uit de muren. (gezien met rooksysteem)

    De enige mogelijkheid om dit op te lossen is de vloer uitbreken, zelfs dan is het nog niet 100 % zeker.

    In Retail Update Magazine van april zag ik uw advertentie.Vandaar deze mail.

    Is het mogelijk iemand het systeem te komen uitleggen? Of hoe werkt u?

    Alvast bedankt en sportieve groeten,
    Katrien Lauwers

  5. 5 Maes Jozef maart 24, 2009 om 10:02 am

    wij hebben gewerkt met een fa. ivm geurmachine voor kledingwinkel maar waren niet tevreden, wij zoeken een nieuwe oplossing
    kan U ons helpen
    winkel gelijkvloers +/- 600 M²
    MAes J.


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s




Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
april 2008
M D W D V Z Z
« Mrt   Mei »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930