Antwerp Advertising Awards

Gisterenavond ben ik even gaan verbroederen met ex-collegastudenten op Triple A, oftewel Antwerp Advertising A. Bedoeling: de leukste Antwerpse campagnes belonen meteen juryprijs en een publieksprijs. Tussendoor een staaltje stand-up comedy en een presentatie van Pietel, die ons wat meer kwam vertellen over de “A Blind Call-campagne“. Duval Guillaume kaapte de publieksprijs weg en Germaine (WWF – vissenkop) ging lopen met de juryprijs. Leuke anekdote was dat in het presentatie een screenshot zat van deze eigenste blog (voorbeeld van veel free publicity voor de campagne).

Nog een bijkomstig vraagje voor Pietel. Ik vond A Blind Call een super idee, en het heeft zeer terecht een Clio gewonnen. Ik stel mij alleen de vraag wat dit nu juist opgebracht heeft voor de Brailleliga? Guillaume was daar op Phara ook al zo vaag over? Broekzakbellen is toch iets dat erg goed gewerkt zou hebben een jaar of 7 geleden, toen “lock keypad automatically” nog niet bestond. Moest je dan toch je gsm unlockt in je broekzak hebben zitten, en je drukt per ongeluk op de groene knop, dan bel je toch naar je laatst gevormde nummer? Daarbij zijn heel wat gsm’s tegenwoordig clamshells.. Hiermee wil ik absoluut niet zeggen dat het een slechte campagne is, zeker niet.

Anyhow, geslaagde avond.

5 Responses to “Antwerp Advertising Awards”


  1. 1 Pietel mei 22, 2008 om 5:28 pm

    @ Janso: er zijn directe en indirecte inkomsten. De directe inkomsten zou ik eens moeten navragen, want de actie loopt nog steeds. Het zijn vooral de indirecte inkomsten die doorwegen

  2. 2 tino mei 22, 2008 om 5:33 pm

    you are so right. leuk idee, veel prijzen, aar weinig impact. no way dat ik iemand op straat naar deze actie vraag en dat ze er iets va nweten.

  3. 3 zjoske mei 22, 2008 om 6:12 pm

    ik had je blog al zien staan tijdens de preselecties van triple a, ja ik zit in de organisatie..
    bedankt om te komen, en bedankt voor het miniverslagje..🙂

  4. 4 Yannick mei 25, 2008 om 4:30 pm

    Had normaal gezien ook aanwezig geweest, was het niet dat ik diezelfde avond een kroegentocht moest vervoegen.

    Had de case over A Blind Call graag meegepikt want dat was een campagne die me ook wel interesseerde wegens dezelfde motieven: brilliant gevonden maar brengt het ook echt iets op?

    http://mediawatching.wordpress.com/2007/10/07/reclame-voor-de-collectebus/


  1. 1 Triple A Award gewonnen! « McCann People Blog Trackback op maart 26, 2009 om 9:51 am

Geef een reactie

Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
mei 2008
M D W D V Z Z
« Apr   Jun »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031