After Effects, my 1st try-out.

Ik heb altijd al een passie gehad voor alles wat met design te maken heeft. Zo ben ik een jaar of 8 geleden begonnen met photoshoppen, een paar jaar later de geheimen van Illustrator en Indesign ontdekt, en nog iets daarna ben ik begonnen met webdesign (Dreamweaver, Flash, beetje PHP, Fireworks, …). Het was en is een hobby die ik vooral buiten mijn opleiding goed onder de knie gekregen heb. Nog steeds experimenteer ik geregeld met al die programma’s, spijtig genoeg ontbreekt de tijd me meestal.

Al een tijdje zit het in m’n achterhoofd om wat te gaan knutselen met motion graphics, maar dat zou nog meer tijd opslorpen. Als man met 48 uur in een dag is dat dus geen enkel probleem, ik ben ermee begonnen!
Pietel verwees onlangs naar een blog die verwees naar een andere blog, die mij overhaalde om toch te starten. Sinds ik videocopilot ken, ben ik weer helemaal verliefd op motion. Doordat de tutorials er zo schitterend in elkaar zitten en omdat de dvd’s vol lekkers zitten (presets/sound fx/tutorials/textures), heb ik ineens de hele reeks besteld! Can’t wait.

Tutorials zijn volgens mij de beste manier om een programma onder de knie te krijgen, zo ben ik ook begonnen met andere software. Mijn eerste projectje is dan ook al freewheelend ontstaan, maar voor mijn maiden project is het nog niet zo slecht mijn gedacht. Geshoot met een 5MP digitale camera in de achtertuin, bewerkt met After Effects CS3 via een tutorial van Andrew Kramer (Videocopilot). Starring: Yannick Janssens, mijn jongere broer.

4 Responses to “After Effects, my 1st try-out.”


  1. 1 neelzbe september 2, 2008 om 8:48 am

    Nice try! Spijtig van de You Tube compressie (zels in ‘high quality’ mode) maar het lijkt me best gelukt te zijn. En damn, zo even heel de collectie aangeschaft, groot gelijk, ik ben het ook van plan🙂.

  2. 2 janso september 2, 2008 om 9:22 am

    De gecompresseerde versie verliest inderdaad veel textuur. Zal straks even het filmpje uploaden op Vimeo, much better!

  3. 3 Jankendorf september 2, 2008 om 5:59 pm

    Wederom een geslaagd experiment en een beloftevol portaal naar nieuw spektakel toe.

    Meer van dat!

  4. 4 Mixette januari 27, 2009 om 1:23 pm

    Leuk filmpje! En heel nuttige tip, die videocopilot. Bedankt!


Geef een reactie

Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
september 2008
M D W D V Z Z
« Aug   Okt »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930