De toekomst volgens mijn glazen bol.

België was een jaar of vijf geleden een koploper op het gebied van ADSL-bereik. Sindsdien is de penetratiegraad in onze buurtlanden stijl omhoog gegaan, terwijl wij achterop zijn beginnen hinken. De internetabonnementen zijn bij de duurste in heel Europa en zijn nog steeds gelimiteerd. Om dan nog maar te zwijgen over de mobiele internetmarkt. PDA’s en smartphones zijn over het algemeen duur in aankoop, en ook de kosten voor data-abonnementen swingen de pan uit.

Resultaat is dat de interessantste en succesvolste online campagnes dan ook van buitenlandse makelij zijn. Er is dus werk aan de winkel voor de Belgische providers.
In vele gevallen is het online luik een doordruk van de above campagne. Dat ligt niet enkel aan de beperkte technische mogelijkheden, maar ook aan het klassieke hokjesdenken. Creatieve duo’s (copy/ad) moeten zich meer gaan inleven in de waaier van mogelijkheden die het internet biedt. In de ideale wereld worden zij bijgestaan door mensen die internet eten, drinken, slapen. Zo gaan we in de toekomst niet enkel doordrukken krijgen van offline campagnes, maar concepten die bedacht zijn vanuit de digitale wereld. Als dat online denken ingebed is in je bedrijf, dan is het ook makkelijker om je klanten te overtuigen om online campagne te gaan voeren.

Nu de internetmarkt in België nog achterop ligt, zijn er nog legio opportuniteiten voor klassieke bureaus. Deze boot mag echter niet gemist worden. Het is niet de bedoeling dat elk bureau een eigen online cel gaat oprichten, al zou het wel handig zijn. De volledige executie van een online concept kan echter nog steeds extern gedaan worden. Aaah the future will be weet.

Tot zover de bedenkingen van mijn glazen bol.

PS: Omdat ik toch ooit die poll-functie eens moet gebruiken🙂

0 Responses to “De toekomst volgens mijn glazen bol.”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s




Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
november 2008
M D W D V Z Z
« Okt   Dec »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930