No buzz?

Nu we toch een debat over creativiteit afgestoken hebben, kunnen we hier beter nog wat over doordrammen. Origineel zijn op internet is minstens zo moeilijk als in real life, maar de mogelijkheden zijn legio. De online wereld is een speelplaats voor out-of-the-box thinkers (tot zover de buzzwords).

Overheard in a fictional agency: “Ah ja, en we hebben ook nog een aantal virale filmpjes in de pijplijn zitten. Goed idee, vooral grappig. We gaan die hier en daar wat seeden naar A-listers. En zelfs ons merk komt er goed uit”.

Goed plan, maar als je campagne echt goed is, hoef je niet één mailtje te sturen. Dan word je gevonden. Seeden kan helpen bij het gevonden in een eerste fase, maar nadien moet hét idee zijn werk doen. Ik ben vooral fan van concepten die er in slagen om online media op een nieuwe, nooit eerder vertoonde manier te gebruiken. Zo’n campagnes worden sowieso viraal, stralen af op je merk en op je bureau. Kortom cool. Er zijn zo’n paar ideetjes die me dan direct te binnen schieten; Axion banner concerts, Experience Wii & Warioland, Street fighter Youtube game, und sofort…

Het spreekt voor zich dat je zo’n ideeën niet uit je mouw schudt als je niet actief bezig bent met het wwweb. Een workshopje hier of een seminarietje daar gaan daar niet bij helpen. Generation gap? Nee, ik denk het niet – veeleer een curiosity gap. Voorbeelden genoeg van andere generaties die vlot kunnen w@rken met internet, en het dat universum dan ook nog echt snappen. Je wil vooruit of je blijft ter plaatse trappelen – iets wat we momenteel echt wel kunnen missen.

Niet waar?

PS: Vergeet “Van vlees en bloed” niet. Maar daar hoefde ik je niet aan te herinneren zeker?

1 Response to “No buzz?”


  1. 1 Buzzing Bees januari 23, 2009 om 10:36 am

    Je hebt helemaal gelijk als je zegt dat seeding technieken de steunwieltjes zijn van een goed idee.

    Maar ik moet de eerste opzettelijke buzz nog zien die zonder deze steunwieltjes is vertrokken. Je campagne mag nog zo fantastisch zijn, als je ze aan niemand toont, zal niemand ze ooit zien…


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s




Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Janso tweeting

Bloggup

a

Janso's photostream

Janssen Pharma

San Diego bay

NBC

Coursera

Meer foto's
januari 2009
M D W D V Z Z
« Dec   Feb »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031