Onder het credo..

.. “slechte reklam is ook reklam” lanceerde het Europees Parlement een reeks spotjes met de baseline “it’s never too late to vote”. De creatie van de spots werd verzorgd door Scholz & Friends. In het merendeel van de 27 EU landen is er geen stemplicht zoals dat bij ons het geval is. De Europese burgers moeten dus warm gemaakt worden om naar het kiesbureau te snellen tussen 4 en 7 juni. De strategie en creatie is een beetje misplaatst. Niet enkel omdat dit snel doet herinneren aan de gevallen Heath Ledger en vooral Kim De Gelder, maar ook de creatieve manier waarop de boodschap gecommuniceerd wordt. De spot is voor mij een foute mix tussen slechte smaak, Scream, Batman en een haakse pay-off. Natuurlijk zit het spel al volledig op de wagen en is de video intussen, hmm, viral.

Wat ik me ook afvraag is hoe een reclamebureau en dergelijk voorstel door de ingewikkelde goedkeuringsprocedure van een Europese instantie krijgt? Meestal is zo’n proces een kluwen van goedkeuring en tenders waardoor je nogal snel op restricties botst. Niet waar beste PDR & TJ? 🙂

Maar da’s een ander verhaal.. Enjoy?

Moest je je niet in kunnen houden hier zijn de andere spots.

1 Antwoord to “Onder het credo..”


  1. 1 Buzzing Bees mei 18, 2009 om 8:57 am

    Inderdaad vrij ver van de pot gerukt. Maar houdt Europa niet van wat controverse in haar campagnes? Herinner u de clip met vrijscenes uit verschillende films: http://www.youtube.com/watch?v=koRlFnBlDH0


Plaats een reactie




Hello world

View Kristof Janssens's profile on LinkedIn

Add to Technorati Favorites

Janso is delicious

Bloggup

a

Janso's photostream

Pagina’s

mei 2009
M D W D V Z Z
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031